Köpvillkor

 

 

Leverans
Varorna levereras till er från vecka 33 och 8 veckor framåt.  Vi säljer våra grönsaker på en lokal marknad vilket innebär att du som bor i Knivsta kommun och Uppsala med omnejd har möjlighet att köpa av oss

 

Reklamation
Om vi av någon anledning inte kan leverera till er så återbetalar vi pengarna till kundens bankkonto. Ev. dåliga varor ska reklameras omgående. Skicka ett mail till oss på adressen kundtjanst@alsiketradgard.se. Eller skriv ett brev till Alsike Trädgård, Alsike Prästgård, 741 92 Knivsta. Det går också bra att ringa på telefon: 0700-45 37 80. Vid reklamation kompenseras bortfaller av varor vid nästa leverans.

 

Frakt
Hemleverans ingår i priset.

 

Leveranstider
Varorna levereras varje tisdag mellan 13.00 – 20.00 under hela säsongen.  En andra leveransdag kan bli aktuell beroende på antal prenumeranter.
Vid hemleverans ställer vi varorna utanför er dörr eller på den plats du angett vid beställningen. Alsike Trädgård tar inget ansvar för varor som kan komma att förstöras om de får stå utan kylförvaring längre än leveransdagen.

 

Priser
Alla priser anges i SEK och inkluderar moms.
Vi tillämpar ett stödprenumerationssystem där en del av kassarna betalas i förskott. Ni betalar 4 kassar i förskott och   resterande kassar i slutet av september.

 

Betalningssätt
Betalning sker via e-faktura om ni har angett e-post adress vid beställningen. Annars får ni en faktura hemskickad till er adress. Vid brevfaktura tillkommer en faktureringsavgift på 15 kr per faktura. Betalning av faktura skall ske inom 15 dagar.

 

Kundregister
Vårt kundregister behandlas konfidentiellt. Personliga uppgifter om beställningar är skyddade. Vi vidarbefodrar inte några uppgifter till någon part utanför Alsike Trädgård.